Plastyka twarzy

Plastyka ciała

Przed i po

Przygotowanie do operacji

Proszę o zapoznanie się z poniżej wymienionymi informacjami, które są niezbędne do przygotowania się do pobytu w klinice.

Pełną informację przekaże Państwu podczas osobistej konsultacji, na którą serdecznie zapraszam. Podstawowe informacje można też uzyskać telefonicznie, listownie lub drogą internetową, pod warunkiem przysłania dobrych fotografii, informacji o stanie zdrowia oraz innych dokumentów - np.: kart informacyjnych, konsultacji lekarskich.

Badania przedoperacyjne

Badania laboratoryjne, które należy wykonać przed operacją w znieczuleniu miejscowym:
- morfologia krwi
- układ krzepnięcia: APTT, wskaźnik protrombinowy INR, PT
- poziom glukozy

Do operacji w znieczuleniu ogólnym wymagane są następujące badania:
- morfologia krwi
- układ krzepnięcia: APTT, wskaźnik protrombinowy INR, PT
- poziom glukozy
- poziom elektrolitów (Na,K,Cl)
- grupa krwi
- EKG z opisem

Ponadto w wybranych przypadkach na zlecenie lekarza: OB lub CRP, badanie ogólne moczu, USG piersi lub mammografię (przed zabiegami w zakresie piersi), RTG z opisem

Przygotowanie do zabiegu

Termin operacji kobiet nie powinien być zaplanowany w czasie menstruacji Konieczność wcześniejszego zgłoszenia wszelkich dolegliwości zdrowotnych i przyjmowanych leków (patrz formularz).

Zakaz pobierania na 14 dni przed planowanym zabiegiem (po konsultacji ze swoim lekarzem leczącym leków - zawierających kwas acetylosalicylowy (np. aspiryny, polopiryny, acardu, polocardu) lub - innych preparatów wpływających na układ krzepnięcia krwi takich jak: pochodnych acenokumarolu (Acenokumarol, Sintrom, Sincumar), pochodnych (Warfaryna, pochodnych ticlopidyny (Ticlid, Aclotin, Ifapidin)

Zakaz przyjmowania do dwóch dni przed zabiegiem paracetamolu i leków p/bólowych z grupy niesterydowych leków p/zapalnych np. ibuprom, diclofenac, butapirazol, ketonal, pyralgina. Zalecane jest szczepienie przeciwko WZW typu B.

Planowany zabieg może być przeprowadzony, co najmniej 2 tygodnie po drugiej dawce szczepienia. Proszę o wzięcie ze sobą potwierdzenie wykonania szczepienia.

W dniu planowanego przyjęcia

Przyziębienie, opryszczka, ropne wykwity na skórze, stany zapalne jamy ustnej i zatok, uszu stanowią przeciwskazanie do operacji

Przed zabiegiem w znieczuleniu ogólnym pacjent powinien być na czczo min. 6 godzin. a w znieczuleniu miejscowym 4 godziny

Proszę wziąć ze sobą:
a. aktualne wyniki badań zlecone przed operacją
b. karty informacyjne z wcześniejszych pobytów w szpitalach
c. wyniki konsultacji jeżeli były przeprowadzone
d. opinię od swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej na temat ogólnego stanu zdrowia, zawierającego również informację o przyjmowanych przez Panią/Pana lekach i ich dawkowaniu

Po operacji należy ściśle stosować się do zaleceń lekarza i pielęgniarki. W żadnym przypadku nie należy przyjmować leków (np. przeciwbólowych) na własną rękę.